maloki

tankar & funderingar

Jantelagen och Flattr

Posted by maloki på 26 maj, 2010

Hur går detta ihop tänker ni? Här i dagarna hade jag och en vän (vi kan kalla henne Emma) en trevlig fika i större sällskap med några fler vänner (vi kan kalla dem Gun, Hanna, Mia och Daniel) där vi kom in på att prata om Flattr.
Emma var inte riktigt säker på om hon ville sätta en flattrknapp för varje inlägg hon skrev. Eller bara ha en på bloggen i sin helhet, eller skapa extra grejer när det var något speciellt hon skrivit.

Jag försökte förklara för henne att jag inte riktigt tycker det är rätt att hon försöker bestämma vad andra får eller inte får flattra. Dock använde jag aldrig dem orden. Så Hård Vågar Jag Inte Vara Mot Emma!!
Om jag tycker om Emmas blogg i sin helhet, så flattrar jag den. Om jag tycker om ett specifikt inlägg, endast, så kanske jag inte vill flattra hela bloggen.

För en del kan detta göra stor skillnad. Det kan även för användare kännas trevligt att kunna få flattra flera olika delar av en persons sida. Just nu, eftersom att Flattr är i Beta stadiet så känns det lite trist att man inte alltid kan flattra allt man vill på olika sidor. Men det blir ju än tristare hos någon som man vill flattra, som man vet har flattr och ändå inte kan!

Detta säger jag till Emma, och alla andra flattr-användare där ute. Gör det tillgängligt/möjligt för ditt följe att ge dig Flattr! Till er hjälp har ni bland annat WordPress Plugins och Flattrs forum har en Plugin-del där de jobbar på plugins för andra medier.

10 svar to “Jantelagen och Flattr”

  1. emma said

    hahaha, jaja, jag ska kolla in det! ;)

  2. maloki said

    <3 duktig flicka :D

  3. […] var ju också med på fikat med Maloki, Gun, Hanna, Mia* och Emma, där vi bland annat pratade om flattr. Så, varför inte lägga till en […]

  4. Johan said

    Men. Hänger alla Flattr man gjort kvar månad till månad, eller måste du Flattra Emmas blogg igen nästa månad för att ge något den månaden?

  5. maloki said

    Klicket som så ligger kvar i räkningen, men betalningen är bara en gång.
    Så varje månad kan du klicka igen, om du så önskar!
    Det finns en del diskussioner kring detta på flattrs forum

  6. emma said

    Sådär, nu har jag fixat det chiefen! ;)

  7. maloki said

    Woha! Chefen av internet kallar mig för chiefen! :> sweet <3

    Internetzlove ftw

  8. […] alot of thoughts around Flattr [swe] and how you can use it. I also wrote some thoughts about Flattr and social pressure that noone should stand out (swe) Today I’ve posted 2 suggestions and 1 request on the forum. Suggestions were Premium Invites, […]

  9. […] till plug-ins för Flattr till WordPress som kom ut tidigt. Inkluderar alla länkar. 2010-05-26 Jantelagen och Flattr, vid en fika med Emma fick det mig att tänka lite. 2010-06-01 Funderingar kring Flattr, ja min […]

  10. […] till plug-ins för Flattr till WordPress som kom ut tidigt. Inkluderar alla länkar. 2010-05-26 Jantelagen och Flattr, vid en fika med Emma fick det mig att tänka lite. 2010-06-01 Funderingar kring Flattr, ja min […]

Sorry, the comment form is closed at this time.