maloki

tankar & funderingar

Bygg upp din energi inför Valet 2010

Posted by maloki på 6 maj, 2010


Vi minns tomrummet som öppnade upp sig strax efter EU-valet. Många var trötta, helt slutkörda efter en intensiv vårkampanj. Då var det ändå bara 2 riktigt aktiva månader vi hade att kampanja. I år 2010 har kampanjen redan startat.

Kampanjandet för valet 2010 har redan börjat, men det kommer rulla igång riktigt ordentligt i juni för många av oss. Tills dess, och även under kampanjen, är det viktigt att vi bygger upp, och fortsätter fylla på, vår energidepå.

Vad ger dig energi?

Jag får energi av att umgås med människor jag tycker om, ta en morgon promenad, ta en paus från allt och andas och göra något helt annat då jag inte koncentrerar mig på just partiarbete.
Även om valet 2010 har en stämpel av vinna eller försvinna, så kan vi inte köra slut på oss förmycket heller, för vinner vi så måste vi ha energin kvar till efter valet. Det är då vi kommer träffas av verkligheten, vi kommer sitta i Riksdagen, då kommer vi behöver använda dessa energidepåer.

Vem ger dig energi?

Att omge sig av människor som ger en positiv energi är en enormt bra start. Umgås du bara med pirater? Pratar ni alltid politik, planering och partiarbete? Prova att ta en avslappnande social aktivitet, som grillning, fotboll eller nu när det snart är varmt dra och bada!

Vill du fortfarande göra piratgrejer, men samtidgit fylla på din energi, rekommenderar jag dig att åka med andra pirater till något event i en annan stad. Träffa nya pirater.

Vi behöver all energi vi kan få, vi behöver ge varandra stöd och styrka. Svärmen är stark! Den kommer bli ännu starkare om vi ger varandra mer styrka!

Det är okej att ta en paus ibland!


5 svar to “Bygg upp din energi inför Valet 2010”

  1. Olofb said

    #wordness Maloki. Detta ska twittras!

  2. maloki said

    tack så mycket Olof!! :) Det är ifrån hjärtat :)

  3. […] Bygg upp din energi inför Valet 2010 […]

  4. […] Bygg upp din energi inför Valet 2010 […]

  5. […] av maloki den 29 maj, 2010 Nyligen skrev jag om att du bör bygga upp din energi och berättade om min egen energi de senaste månaderna. Det första inlägget blev länkat och […]

Sorry, the comment form is closed at this time.