maloki

tankar & funderingar

Nattens skörd i GR

Posted by maloki på 9 februari, 2010

Förra veckan var en, lagomt hetsk vecka och jag hann inte riktigt med det jag borde, dels för att jag var tvungen att vila mitt i allt som jag sysselsatte mig med. Att vara hemifrån tisdag till söndag kväll är, inte riktigt vanligt. Var inte heller helt planerat. Ibland råkar bara allt hända samtidigt. Nu hade jag inte tänkt att ge er ett förlopp av hur veckan var, men nu sitter jag här mitt i natten och går igenom de inlägg som samlats i min Google Reader.

Efter att ha läst/skummat ungefär 50 inlägg av över 300 fastnade några. Tänkte ge en liten redogörelse över de inlägg jag belönade med en stjärna för senare länkning eller invävning i framtida inlägg.

  • Anna Svensson, riksdagskandidat och styrelsemedlem i Piratpartiet skrev en väldigt bra ”Vågmästarrollen för Dummies” under januari
  • I samband med att Piratpartiet lade fram sitt första utkast på värdedokumentet så skrev Christian Engström att partiets kunskapssyn var mums! Jag kan inte annat än att hålla med. Det handlar om att veta vad man pratar om, baserat på fakta, inte bara på känslor!
  • Att lyfta fram andra individer i sitt eget parti är en styrka som jag imponeras av. Fler än Anna gör detta inom Piratpartiet. Det gör att vi kommer att bygga upp en politisk kraft, som tar oss till Riksdagen.

  • Pirate mom refererar till Anna Troberg som Piratpartiets kvinna, med en kort reflektion till Annas inlägg om sin presentation på Tjejsnack.
  • Som älskare av deltagarkultur och remixkultur så vore jag dum om jag inte länkade till Projo’s inlägg med Symphony of Science. Sedan älskar jag även Chili Con Carne och skäms lite efter att ha läst detta, men inspireras samtidigt.
  • Att Piratpartiet kollaborerar en hel del är väl inte direkt en nyhet? En bra lista över verktyg hittade jag. Även om den självfallet går utöka.
    Mind control eller bara Power of Suggestion? Tror du att du inte går på reklam, tänk igen och läs inlägget + se klippen.
  • Q skriver om samma sidor av övervakningsmyntet och jag blev lagomt kär i den bilden. Så jag sparade inlägget mest av den anledningen. Fortfarande värt att länka.
  • Något som däremot inte är ifrån readern är bland anant protokollet ifrån Styrelsemötet 6-7 feb som pågick under helgen medan jag också var i Uppsala. Så det var inte bara Tortugafolk där.
  • 2 svar to “Nattens skörd i GR”

    1. Kul att du gillar listan på verktyg. Är bara en början och den kommer utökas allteftersom.

    2. maloki said

      Använder det mesta redan ;) Men det betyder inte att det inte är bra med listor över det! :)

    Sorry, the comment form is closed at this time.