maloki

tankar & funderingar

Pirathjälp!

Posted by maloki på 25 maj, 2009

Inför det stundande EU-valet så behöver vi hjälp, rent utav pirathjälp. Hur menar jag då? Det är inte bara jag som menar utan det är min mamma, men tankegångerna har nog gått likadant hos oss alla den senaste tiden. Jag menar att för att vi ska ro hem det här så är det dags att vi vänder oss till våra föräldrar, barn, far- och morföräldrar, far- och morbröder/systar, vänner och bekanta för att be dem gå iväg och rösta i EU-valet. Det viktigaste är ju inte att de röstar på Piratpartiet, det viktigaste är att de går iväg och röstar.

Ta nu mod till er och fråga mamma, moster, mormor, pappor, fastrar, kompisar, farmor, om de kan tänka sig att rösta i EU valet. Vågar ni inte fråga så är det okej. För vi Piratmammor, piratmormödrar, piratfarmödrar, piratfastrar och mostrar kommer att hjälpa er nu… För vi vill hjälpa er nu.
[…] från en av Piratmammorna, Piratmoster och Piratkvinna

Idag kommer jag personligen höra av mig till minst 5 personer och höra om de har röstat ännu. Jag kommer försöka att prata med minst 5 personer varje dag om EU-valet fram tills att det är över. Vi har fortfarande 14 dagar på oss att göra den sista skillnaden som kan vara avgörande.
Fråga dig själv vem du inte har pratat med om EU-Valet, kanske dags nu? Vem vet inte att det är EU-val? Ingen sten ska vara orörd.

Jag har röstat, har du?
Med Vänliga Hälsningar Piratdotter, Piratmamma och Piratmoster

7 svar to “Pirathjälp!”

  1. Har också reflekterat över detta och har märkt att många inte vet hur viktigt EU valet egenligen är, oavsätt vilket parti man röstar på.
    Många tänker inte på att Sverges regering måste följa EU’s direktiv och att det är redan där vi måste in och påverka om vi vill förändra.

  2. Pentin said

    Jag tror att det är ganska många som inte bryr sig att det är EU-Val just nu
    vilket gör att vi kan mista många röster
    just därför får vi alla pirater skrika ut till världen

  3. Gunnar P said

    Personligen håller jag inte helt med. Det är ingen större skillnad på partierna och vad de gör i Bryssel. Tja utom PP.

    Åter igen, personligen anser jag väl snarare att det är viktigare att rösta pirat än att rösta generellt.

  4. […] pirater startade jag även en kampanj för att få pirater runt i Sverige fråga sina anhöriga om de kunde tro på och rösta på piratpartiet, vilket resulterade i att föräldrar, syskon, mor- och…. Postat i internet, jag, kandidering, piratpartiet. Etiketter öppenhet, internet, kampanj, […]

  5. […] kommentarer Jag kandiderar till … på Pirathjälp!bjornodlund på Fullt uppMikael "MMN-o" Nordf… på Piratbladet nästa?maloki på […]

  6. […] Att prata om Piratpartiet är bra. Även diskussioner om internt arbete kan vara bra, speciellt då vi utvecklas. Men viktigast av allt är att berätta för människor som inte vet vad Piratpartiet är. Det kan vara dina föräldrar, syskon, morföräldrar eller liknande. […]

  7. […] Pirathjälp inför EU-valet, med initiativ av Piratemom. Även om det är Riksdagsval nu, så gäller precis samma sak fortfarande. […]

Sorry, the comment form is closed at this time.