maloki

tankar & funderingar

Övervakningskarusell med Bildt

Posted by maloki på 22 januari, 2010

Kontrasten mellan Carl Bildts bloggpostning och vad som skrivs i SVD, eller snarare innehållet i texten motsvarar inte vad man tror att man ska få när man läser titeln.

Jag gick ju bara mot röd gubbe!

Jag tänkte utnyttja det här inlägget, med dess suveräna titel, denna underbara bild ifrån Marcus Fridholm för att knyta ihop Bildts uttalande, med tankar kring MMN-os raidade kontor. MMN-o historien verkar ha fått en någorlunda förklaring, men hela utvecklingen var intressant, och som vanligt när det händer något så kokade internet. Eftersom det hände en av våra riksdagskandidater så kokade åtminstonde våra skypekanaler ännumer.

Internet har kokat en hel del på senaste. Google vs Kina nyheten plockades snabbt upp av pirater, berinder samlade ihop länkar vid dagens slut. Själv hade jag blviit tvingad i säng och har inte hunnit skriva ihop något sedan dess.

Men, för att loopa tillbaka till hur jag tänkte nyttja detta inlägg, och skriva om Carl Bildt, jag insåg hur onödigt det skulle vara att skriva något nytt för mig, när jag läste detta inlägg av Q på Full Mental Straight Jacket. Den bloggen är förövrigt en ny, enormt bra blogg på väg emot skyarna. Här har vi en av anlendingarna till att Jantelagen borde avskaffas, går man runt och säger till sig själv att ens tankar inte är något någon annan vill läsa, eller att man inte kan uttrycka sig väl nog, och sen trycker ut sig massa inlägg som detta, ja jag tror ni förstår vad jag försöker säga.

2 svar to “Övervakningskarusell med Bildt”

  1. […] Maloki skriver om Övervakningskarusell med Bildt. […]

  2. Mike said

    Vem litar på politiker något mera?

    Man kan ju börja ta röstsiffrorna på tv med en klackspark lite Ala bannanrepublikmetodik.

Sorry, the comment form is closed at this time.