maloki

tankar & funderingar

Anna Troberg på #Tjejsnack

Posted by maloki på 23 januari, 2010

Just nu föreläser Anna Troberg på Tjejsnack. Bambusern finns här.

Officiellt: Medialt är det viktigt att föra fram en så mångfacetterad bild som möjligt av partiet. Det gäller naturligtvis inte bara kvinnor/män.
Internt: Jag pendlar mellan att uppfattas som en ”äregirig bithc” och en ”inlyssnande kvinna”. Det beror på vem och vilken dag man frågar. Skulle det vara annorlunda om jag var man?
Personligt: Jag ser mig inte som en kvinnlig pirat. Jag är pirat. Däremot känner jag att jag funnit en plats där jag kan vara kvinna på mitt sätt, utan att ifrågasättas.

”Vi ska ta oss dit!” Bild på riksdagshuset. -”Woho!” kom lite tyst ifrån mig. Anna tycker vi ska tjoa lite högre! Så alla börjar tjoa och applådera. Jag älskar detta parti!

När Annas start i partiet diskuterades så rotade HerrKanin fram ett blogginlägg ifrån början av 2008.
Anna får alla att skratta. Vilket är underbart. Anna betyder väldigt mycket för mig personligen. Hon är en stor inspiration för mig rent bloggmässigt, och som fick mig att våga bejaka min kreativa sida igen och överväga att börja skriva igen. Jag har för tillfället 3-4 skrivprojekt liggandes som kommit igång dels tack vare detta. TACK ANNA!

4 svar to “Anna Troberg på #Tjejsnack”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by maloki and Anne Kekki, Emma Marie Andersson. Emma Marie Andersson said: RT @kinkymal: @annatroberg på #tjejsnack http://bit.ly/7y5NOx mitt korta inlägg om föreläsningen!! […]

  2. […] Maloki om Anna Troberg. […]

  3. […] drog på mig en ROSA (shock, horror!) t-shirt helgen till ära. Det har bloggats massor om det och det med all rätt. Allt finns också på Bambuser. Dessutom var SVT:s Östnytt där och rapporterade. […]

  4. […] man får afk-kärlek istället? Alla föreläsningar finns att hitta på Bambuser och det fanns de som verkligen hade tid att blogga om Tjejsnack under eventet och även […]

Sorry, the comment form is closed at this time.