Social remix ett sätt att leva
Posted by maloki på 24 juli, 2010
Social remix av remix är hur det har utvecklats. Vi ser, inspirerars och remixar. Remixen remixar och vi remixar socialt. Social remix.
Att inspireras och nyttja det man blivit inspirerad av för att göra något nytt, eller någorlunda nytt är inte ovanligt. Men ibland kan det ju självklart bli lite fel. Dagens media rapporterar om hur Esterella klantat sig med deras senaste reklamkampanj ”Väck djuret i dig”. De har helt enkelt inspirerats och remixat konst av fotografen Geoffrey Cottenceaus. Man kan hävda att det var alldeles för likt, och det kanske det är. Kanske skulle de ha gjort cred på något vis till fotografen. Men det de främst borde ha gjort, var att kolla med honom om det var okej att använda honom som inspiration och så tydliga, men remixade, kopior av hans verk.
Remixkulturen är ett faktum, den kommer inte försvinna.
This entry was posted on 24 juli, 2010 den 15:05 and is filed under internet, kreativitet, piratpartiet. Taggad: esterella, piratpartiet, remix, social remix. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.
Sorry, the comment form is closed at this time.