maloki

tankar & funderingar

Remember last spring?

Posted by maloki på 3 december, 2009

Kommer ni ihåg i våras när vi kampanjade mycket för att prata med nära och kära, folk runtomkring oss och öka medvetenheten och intresset för partiet med syfte att få fler medlemmar? Vi kanske tror att bara för att vi har 50k medlemmar så behövs det inte, men titta på siffrorna, vi sjunker konstant i antal.
Nej det måste inte vara en dålig grej, det är bara siffror, jag vet! Men vi kanske borde klura på det ändå, för det verkar vara sättet som vi finner aktiva medlemmar på.
Lätt motiverad blev jag när jag i dagarna pratade med en tjejkompis och det visade sig att hon hittat sig till Piratpartiet genom mig! Hon är inte den första i raden, och jag är väldigt nyfiken på hur många personer jag direkt eller indirekt har påverkat.
Bli Medlem!Jag kommer aktivt börja avsluta min blogg med länk till http://blipirat.nu igen, fortsätta publicera den på facebook och prata med människor runt omkring mig om Piratpartiet.
Det har även tagits fram nya fina ”Bli Medlem”-banners! Det tackar vi Marcus Fridholm för.
Var med och påverka du också! Bli Pirat nu!

3 svar to “Remember last spring?”

  1. Grå said

    Jo, den stora nedgången i medlemsantal råkar sammanfalla med årsdagen av företeelsen ”gå med i piratpartiet-dagen” då partiet fick ett stort antal nya medlemmar. Av dessa väljer ungefär hälften att förnya sitt medlemskap.

    Exakt samma mönster fanns på årsdagen av tillslaget mot TPB, och jag tror vi kan förvänta oss samma mönster igen ett år efter domen mot densamma.

    Det är väldigt lätt att gå med i Piratpartiet som kritikerna ofta säger (varför det nu skulle vara bra med att det det vore svårt att gå med i ett politiskt parti är bortom min fattningsförmåga), men det är också mycket enkelt att gå ur, eftersom en person automatiskt stryks från medlemsregistret på årsdagen av att denne gått med, såvida personen inte aktivt förnyat sitt medlemskap. De flesta partiet har däremot lagt diverse byråkratiska hinder i vägen för att dra ut på automatiska utträdelser.

  2. Olofb said

    maloki / Grå:

    Kan vi inte hjälpas åt att få den här ”supportgruppen”-idén att flyga..? Jag tror många som går med känner sig förvirrade av alla system. Bara att hitta till forumet och så.

Kommentera

 
