maloki

tankar & funderingar

Uppmärksammar tävlingen!

Posted by maloki på 7 april, 2009

Jag skrev i söndags om att jag ville dra igång en kampanj för att vi skulle skapa en super duper videosnutt som skulle spridas som en sommarplåga. Jag har sedan dess funderat på om jag uttryckte mig taffligt, för det blev inte så mycket respons på det som jag trodde det skulle bli.

Min poäng var att vi skulle få ihop en kort låt eller remix eller snutt med lite soundbytes där Rick Falkvinge säger några av de viktigaste punkterna som Piratpartiet har, eller varför inte Christian Engström som är den personen vi faktiskt vill skicka till EU? Gärna något glatt och roligt som automatiskt då sprids för att de gillar videon. Kanske missuppfattades det som att jag vill ha en kopia av originalet. Låt idéerna sprudla! Kom igen nu!

Vi behöver verkligen synas mer Internet och inte bara i bloggosfären. Jag tror youtube kan vara en riktigt bra plattform. Inte youtube men en likvärdig plattform, det finns ju en hel del där ute. Justerat efter jag läste Engströms inlägg från igår kväll. Hoppas ni förstår andemeningen ändå. Med tanke på alla kreativa pirater (facebook grupp skapad av Anna Troberg för ett tag sedan) vi har så borde det inte vara omöjligt att få till något.

På forumet kom det upp lite svar i alla fall. Men ytterst lite. Bland annat så startades det en tävling på facebook(vet inte om den var igång innan). Med samma tema, fast kanske mer välformulerat!

Min önskan är att budskapet sprids för att öka våra chanser ännu mer. Sikta mot stjärnorna för att nå taket, annars kanske vi inte når nånstans alls.


Medlem på Army of bloggers
Jag är Guldpirat och donerar pengar till Piratpartiet

Kommentera

 
