maloki

tankar & funderingar

Dessa 3 månader tog nu slut

Posted by maloki på 26 mars, 2009

Igår var jag iväg till socialen, eftersom jag nu gått utan pengar i 2 månader. Mötet gick över förväntan och jag verkade ha lyckats få med mig alla papper som behövdes. Kändes bra efter det igår.
Idag var jag till min läkare, som jag inte har träffat på väldigt länge och spenderade slutat av januari och hela februari på att försöka få tag på. Anledningen var att få min sjukskrivning så jag i lugnan ro kan fortsätta med min behandling utan att oroa mig så mycket. Kändes bra att få det gjort idag.

Nu har jag ju gjort en enorm utveckling senaste månaderna alla problem till trots. Vilket också känns väldigt bra.
Men nu på kvällen så slog reaktionen till och det kändes som om allting bara föll igenom händerna. Kände att jag inte kunde föra normala konversationer och så vidare. Jag vet ju sedan förr att det kan bli så emellanåt, det har dock varit ett tag sedan det varit riktigt illa. Jag har ju varit så pigg, glad och utåtriktad på senaste! Jag hade ju till och med någon hem på besök tidigare i veckan.

Kan det vara så enkelt att det bara är en reaktion på de senaste 3 månaderna och att det äntligen släpper nu? Att jag höll på att börja gråta efter jag fick en kram tidigare idag när jag sa hej då till en vän kanske borde ha varit en hint för mig på det. Det är dags att blicka framåt igen men först är jag välförtjänt av lite vila.

2 svar to “Dessa 3 månader tog nu slut”

  1. C Magnus Berglund said

    Jag har också upplevt att när man måste vara stark, så är det nästan förödande för en inre styrka att få en kram, speciellt när det är från någon man verkligen tycker om och om det dessutom är en kram given med empati.

  2. Å Nordström said

    Skönt att det är fixat för dig nu gumman och både du och jag vet att du gjort stora stabila framsteg det senaste så det är med all säkerhet bara en reaktion som blir nu när spänningarna släpper, så snart är de över och du kan börja slappna av igen och må ändå bättre och känna av framstegen mer än va du kanske gjort nu! Kram på dig

Kommentera

 
