maloki

tankar & funderingar

Poesi på internet?

Posted by maloki på 15 mars, 2009

Anna pratar idag om poetisk härdsmälta men att det fortfarande finns hopp. Hon nämner bland annat att det inte skulle ta lång tid att lägga upp en blogg, eller hemsida för att visa upp sina alster. Detta påminde mig direkt om varför jag startade min blogg. Nu var det flera anledningar, men en av dem var att kunna uttrycka mig i text, och ett av de sätten är genom att skriva dikter. Nu har jag inte publicerat några dikter ännu, men både det och andra skrivprojekt ligger i pipelinen så att säga.
Annas egen sida är ett utmärkt exempel på hur man kan göra för att visa upp sig själv. Hennes blogg är en av dem som verkligen inspirerade mig till att starta min egen blogg.

För några år sedan däremot, så spenderade jag ganska mycket tid på sidor som Sockerdricka och Haket. Det kanske inte är en plats för ”etablerade” diktare, men jag tror defintivit att man kan nå en stor publik där, för det är ju två communities som är riktade till människor som är intresserade av dikter, noveller m.m.

Är man bara villig att ta sig an den nya teknikens möjligheter så kan man komma långt, väldigt långt. Se bara på videon som är länkad i Marcins blogg. Det är verkligen ”55 min internetkärlek”. Jag var fast från första sekunden när jag började titta på den. Videon visar verkligen på hur fort något kan bli ett internet fenomen genom bland annat hyllningar. Ta vara på möjligheterna som finns runt omkring dig!

Nu ska jag återgå till ett av mina projekt, på återseende!

3 svar to “Poesi på internet?”

  1. det blir spännande att följa
    kram

  2. Poetisk härdsmälta-med hjälp av internet?
    Splitter från den sprids över världen
    Någon poet hittar partiklarna
    Skriver en dikt-
    Atomen

    MVH Gladiatan

  3. […] | Tags: internet, kreativitet, pirater, poesi, troberg, youtube För ett tag sedan skrev jag om poesi på internet och jag tänker idag gå tillbaka till det ämnet lite. Jag har nämligen en bekant som jag lärt […]

Kommentera

 
